jpcoaching_perception.jpg

Perception is Reality (læs mere HER).
The more I see, the less I know for sure (John Lennon).

jpcoaching_rod.jpg

Hvis man ikke forstår et menneske, er man tilbøjelig til at betragte det som et fjols (Carl Gustav Jung).

Styr på arbejdspresset

Det er et fælles anliggende for ledelse og medarbejdere at bidrage til en arbejdsplads med trivsel og styr på arbejdspresset.

Hvordan?

Direktionen må sørge for:

  • Balance mellem arbejdsmængden og hvad de ansatte kan overkomme
  • Klare referencerammer, så der ikke er i tvivl om, hvem der løser hvilke opgaver, og hvem der bestemmer hvad
  • At det er legalt at sige fra, hvis arbejdspresset er for stort

Den daglige leder må sørge for:

  • At observere arbejdet i dagligdagen, og tage kontakt til en medarbejder, hvis der observeres tegn på for højt arbejdspres og stress
  • At gøre det klart, at det er legalt at sige fra over for et stort arbejdspres

Den enkelte medarbejder må sørge for:

  • Selv at sige fra over for et stort arbejdspres

Hvornår?

Mistrivsel og stress udspringer ofte af:

  • Travlhed og stort arbejdspres
  • Store forandringer i virksomheden
  • Forholdet til nærmeste leder og/eller ledelsen

Hvad nu hvis?

Hvis skaden alligevel skulle ske, er det nyttigt at vide, at den typiske reaktion hos personer, der har været udsat for chok og kriser, har fire faser over tid:

  1. Benægtelse, personen tror ikke episoden eller hændelsen er mulig
  2. Angst, skyld, sorg, vrede, hævnfølelse
  3. Bearbejdelse, trøstsøgning, samtale, terapi
  4. Normalisering

jpcoaching_udmattet.jpg

Hvor godt styr er der på arbejdspresset på din arbejdsplads?


Den ultimative bedrift er at sløre grænsen mellem arbejde og leg.
- Arnold Toynbee

jpcoaching_perception.jpg

Perception is Reality (læs mere HER).
The more I see, the less I know for sure (John Lennon).

jpcoaching_rod.jpg

Hvis man ikke forstår et menneske, er man tilbøjelig til at betragte det som et fjols (Carl Gustav Jung).